Serveis a la Ciutadania
SERVEIS A LA CIUTADANIA
CODI DE BON GOVERN
Codi de Bon Govern
COMPROMESOS AMB LA IGUALTAT
Compromís d’Igualtat
ACCÉS A LA INFORMACIÓ PÚBLICA
Sol·licitar Informació Pública
Conforme a l’article 4.1 de la Llei 2/2015, de 2 d’abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, s’entén per informació pública el conjunt de continguts o documents que estan en poder de qualsevol dels subjectes inclosos en l’àmbit d’aplicació d’esta llei i que hagen sigut elaborats o adquirits en l’exercici de les seues funcions.
Qualsevol ciutadà o ciutadana, a títol individual o en representació de qualsevol organització legalment constituïda, té dret d’accés a la informació pública, mitjançant una sol·licitud prèvia i sense més limitacions que les que preveu la llei. Per a l’exercici d’este dret no caldrà motivar la sol·licitud ni invocar la llei.
La ciutadania podrà sol·licitar la informació que no estiga publicada en les plataformes digitals a través dels mitjans establits per a això i, preferentment, per via electrònica.
En realitzar la petició, el ciutadà rep un número de registre, que li servix com a referència i com a confirmació de l’enviament de la sol·licitud.
Procediment de Queixes i Suggeriments
1. Formes de presentació.
Les ciutadanes i els ciutadans podran presentar les seues queixes i suggeriments de manera presencial, per correu, telefònicament, per mitjans electrònics o per aquells nous canals que proporcionen les tecnologies a la ciutadania.
- Presencial o per correu postal
a) En els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l’Administració General de l’Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d’alguna de les entitats que formen l’Administració local si, en aquest últim cas, s’haguera subscrit l’oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d’Espanya a l’estranger.
b) També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas s’haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l’imprés de sol·licitud i en la còpia.
- Per mitjans electrònics
Corre electrònic de la Fundació de la Comunitat Valenciana d’Investigació d’Excel·lència: info@valer-f.es
- Vía telefònica
964 724 498 (Fundació de la Comunitat Valenciana d’Investigació d’Excel·lència)
012 (atención ciudadana)
2. Quina documentació s’ha de presentar?
- L’imprés normalitzat de queixa. Si l’escrit en el qual es formule la queixa o suggeriment no reuneix els requisits exigits, o l’ompliment de l’imprés és defectuós, FFES requerirà la persona interessada perquè, en un termini de 10 dies, esmene la deficiència advertida.
- La documentació que es considere oportuna en relació amb el seu contingut.
3. Més informació sobre el procediment.
- Detall del procediment en la pàgina web de la Generalitat.
- Normativa: Decret 41/2016, de 15 d’abril, del Consell, pel qual s’estableix el sistema per a la millora de la qualitat dels serveis públics i l’avaluació dels plans i programes en l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental (DOCV núm. 7764, de 20/04/2016).
PROTECCIÓ DE DADES
Responsable del Tractament
FUNDACIÓ DE LA COMUNITAT VALENCIANA D’INVESTIGACIÓ D’EXCEL·LÈNCIA
Adreça: CARRER MAJOR 83, 1r, PORTA 9
Correu electrònic: info@valer-f.es
Exercici de Drets de las Persones Interessades
Les persones interessades en este tractament tenen dret a sol·licitar l’accés, la rectificació o supressió de les seues dades personals, així com a la limitació del seu tractament o a oposar-se a este, mitjançant un escrit, amb la identificació prèvia, dirigit a l’òrgan:
UNITAT: Administració ValER
Adreça: Carrer Major 83, pis 1r, porta 9
Correu electrònic: info@valer-f.es
Així mateix, en el cas que la legitimació al tractament provinga del consentiment de la persona interessada, aquesta pot retirar el consentiment atorgat en qualsevol moment davant el mateix òrgan.
Reclamació davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades
Si les persones interessades entenen que s’han vist perjudicades pel tractament o que no se’ls ha atés degudament en l’exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible a través de la pàgina web https://www.aepd.es/